SELAMAT DATANG


Kampung Ladang (Dahulu & Sekarang)


Lokasinya terletak di kawasan Kuala Terengganu, dahulu Kampung Ladang merupakan sebuah kawasan yang amat aktif dalam aktiviti pembuatan tembaga. Kampung Ladang ini terbahagi kepada beberapa ladang dan terdapat nama yang tersendiri antaranya ialah Ladang Sihat, Ladang Sekolah, Ladang Mengabang, Ladang Tok Pelam dan banyak lagi. Dikatakan 95% penduduknya dahulu menjadikan aktiviti pembuatan tembaga sebagai sumber utama pendapatan mereka. 



Pembangunan demi pembangunan yang telah berlaku di kawasan Kampung Ladang ini telah memanggil kami 'Krew Kukubiema' untuk meneroka dan mengkaji tentang perubahan pembangunan dan sosial dalam kalangan penduduk di kawasan tersebut. Kami telah pergi ke Pangsapuri Ladang Gemilang untuk mencari maklumat yang lebih lanjut berkaitan dengan perubahan sosial masyarakat di kawasan tersebut. Di sana kami telah menemubual pengerusi JKK, Encin Wan Ahmad bersama isterinya Salbiah yang mesra dengan panggilan Kak Sal.

 Pengerusi JKK, En. wan Ahmad

Puan Salbiah ( Kak Sal )



Hasil temubual kami mendapati terdapat beberapa perubahan yang telah berlaku selepas pembangunan dijalankan yang telah kami bahagikan kepada beberapa aspek :


(Pembaca boleh 'KLIK' pada point di atas untuk ke pautan berkaitan dengan aspek yang telah dibahagikan.)

~ Sekian ~

3 comments:

Unknown said...

mantap, terus maju untuk negara...

| CIKZEK | said...

unik unik :)

Unknown said...

terima kasih kalian :)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meooww